Thursday, October 13, 2005

Μutatio elenchi

Mόλις επιστρέψαμε από τον μανάβη μας, έχοντας προμηθευτεί διάφορα ζαρζαβατικά. Απόψε δεν έχει delivery, θα φάμε υγιεινά.

Ενώ μας διάλεγε το πιο τρυφερό μαρούλι, ο κ. μανάβης γύρισε και μας ρώτησε « Εχετε πάρει είδηση τί γίνεται στον εκδοτικό κλάδο»;

Ντραπήκαμε, κοκκινήσαμε, κατεβάσαμε το κεφάλι...Δεν είχαμε πάρει είδηση τίποτα..

Για να εξιλεωθούμε, ρωτήσαμε πώς θα μπορούσαμε να τον ευχαριστήσουμε, έστω και καθυστερημένα. Και ο σοφός κ. μανάβης ζήτησε να ελέγξουμε δύο πράγματα :
Το ένα αφορά στο Δημοσιογραφικό Οργανισμο Λαμπράκη και στις πρόσφατες μεταβιβάσεις πακέτων προς τον κ. Χρήστο Λαμπράκη από συγγενικά του πρόσωπα. Εγιναν απλώς για να γίνουν ; ΄Η να περιμένουμε και επόμενη κίνηση ;

Το άλλο, αφορά σε επίσης παραδοσιακό έντυπο, διαφορετικού τύπου. Εκεί , μας είπε ο κ. μανάβης, κάτι ετοιμάζεται. Δεν είναι μόνο οι περιέργοι όγκοι του χαρτιού ( απ΄τα ψηλά στα χαμηλά) είναι και οι εσωτερικές διεργασίες /αλλαγές που μυρίζεται εκείνος. Οι οποίες ίσως αποτελέσουν την αρχή αλυσιδωτών εξελίξεων.

Πληρώσαμε, πήραμε τα ψώνια μας και υποσχεθήκαμε να το ερευνήσουμε. Και το ένα και το άλλο ...

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Λοιπόν μια και κάνατε την αρχή να παρουσιάσετε χθες ένα brain teaser για τους αναγνώστες θα θέσω και εγώ ένα πρόβλημα που με απασχολεί και στοιχειώνει τους εφιάλτες μου :-).

Κάθε βράδυ στον ύπνο μου παρουσιάζεται το phantom του ΧΑ. Στα χέρια του κρατάει δύο τυλιγμένους πάπυρους.

‘Τι είναι αυτοί οι πάπυροι?’ ρωτάω το phantom.

‘Αυτοί οι πάπυροι πιστώνουν στον λογαριασμό του κομιστή τους το ποσό που αναγράφουν.’

‘Και γιατί phantom τους έφερες στα όνειρα μου?’

‘Ήρθα εδώ για να σου δώσω την δυνατότητα να διαλέξεις τον έναν από τους δύο.’

‘Εσύ ποιον θα πρότεινες να διαλέξω Phantom?’ τον ρωτάω κλείνοντας του πονηρά το μάτι.

‘Δεν μπορώ να σου απαντήσω σε αυτό πονηρέ. Το μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι ο ένας πάπυρος θα σε κάνει δύο φορές πιο πλούσιο από τον άλλο.’

Απλώνω το χέρι δειλά και παίρνω τον έναν πάπυρο από τα χέρια του phantom.

‘Είσαι σίγουρος ότι θέλεις να κρατήσεις αυτό τον πάπυρο? Μήπως θέλεις να τον αλλάξεις με τον άλλο?’ με ρωτάει χαμογελώντας πονηρά το phantom.

‘Γιατί να θέλω να αλλάξω την επιλογή μου?’ ρωτάω θυμωμένος.

‘Είναι απλό.’ μου λέει. ‘Ο πάπυρος που έχει μείνει τώρα στα χέρια μου θα αναγράφει είτε το μισό είτε το διπλάσιο ποσό από αυτόν που εσύ έχεις διαλέξει. Πάρε χαρτί και μολύβι και γράφε: Χ είναι το ποσό που γράφει στον δικό σου πάπυρο, ενώ στον δικό μου οι μισές πιθανότητες είναι να γράφει το ποσό Χ/2 και οι μισές πιθανότητες είναι να γράφει το ποσό 2*Χ. Άρα κατά μέσο όρο θα έχεις λαμβάνειν 1/2 * Χ/2 + 1/2 * 2 * Χ . Πόσο μας κάνει αυτό?’

Πήρα χαρτί και μολύβι και έκανα τις πράξεις:

1/2 * Χ/2 + 1/2 * 2 * Χ = 1/4 * Χ + Χ = 5/4 * Χ

‘Πράγματι το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερο από Χ. Κατά μέσο όρο ο δικό σου πάπυρος Phantom έχει μεγαλύτερη αξία.’ του είπα ενώ κρύες σταγόνες ιδρώτα είχαν αρχίσει να κυλούν από το μέτωπο μου.

‘Είδες που η αλλαγή που σου πρότεινα είναι προς το συμφέρον σου....’ κάγχασε το phantom.

‘Εντάξει ,εντάξει ...’ είπα , ‘δώσε μου τον άλλο πάπυρο να τελειώνουμε.’

Ανταλλάξαμε με μιας παπύρους και το phantom άρχισε να γελά βροντερά.

‘Τι είναι τώρα?’ ρώτησα κόκκινος από θυμό.

‘Μήπως θέλεις να ανταλλάξουμε πάλι πάπυρους?’ με ρωτά ξανά το phantom κοντεύοντας να πνιγεί από τα γέλια.

‘Τι πράγμα???’ είπα ενώ το σαγόνι μου κόντευε να φθάσει στο πάτωμα.

‘Φίλε μου, το ίδιο ακριβώς σκεπτικό που ίσχυε για να ανταλλάξεις πάπυρο την πρώτη φορά ισχύει απαράλλαχτο και τώρα .......’

Πετάχτηκα από τον εφιάλτη με ταχυπαλμία και στο μυαλό μου άρχισαν να στροβιλίζουν σκέψεις πως θα αντιμετωπίσω τα επιχειρήματα του phantom……

5:10 PM

 

Post a Comment

<< Home

 
hit counter script